Roadtrip!

Då var vi iväg på en liten roadtrip till Norge! Startade i går och planen var att övernatta runt Karlstad...Men vi hittade inte det där perfekta lilla plätten att slå upp vårt tält på, så vi tuffade vidare...och vidare....och till slut var klockan efter 22 och vi rullade in i Drammen! Där hittade vi en gullig camping vid vattnet som vi checkade in på och smackade upp tältet. Tryggt att sova på camping även  om planen var en annan.

Det var första gången som Micke och jag tältade ihop faktiskt, det skulle alltså ta typ 18 år! Även första gången för hundarna att sova i annat tält än utställningstält. Lugnt och tyst.

Efter frukost på trangiaköket rullade vi vidare längs med södra kusten utan något egentligt spikat mål. Tyvärr började det att regna ganska snart och det höll i sig hela vägen. Det blir ju inte lika fina vyer då direkt... :(

Men det finns fördelar med skitväder också, t ex när vi stannade till i Lyngdal och fann värsta fina stranden! Det blev en härligt middagspromenad med hundarna som kunde springa fritt och härja bäst de ville!!

Nu har vi kommit till Flekkefjord där vi slagit läger precis vid vattnet (precis bredvid en camping men kan man campa gratis bredvid, så varför inte...). Fantastiska vyer och regnet har dragit vidare. Solen tittade till och med fram! Dags att fundera på morgondagens rutt.

På väg!

Drammen.

Lyngdal.

Där nere bor vi.

Middag!

Campingen.

Vår tältplats.

Lugna dagar

Redan inne på andra semesterveckan! Dagarna går och vi gör sådär lagom mycket. Snickrar lite, målar lite här och där, gräver och planterar, löser korsord och äter middag på altanen med tända ljus (kvällarna börjar bli mörka nu). Lite hundträning och sköna joggingturer, och lite hojåkning.

I måndags blev det tyvärr ännu ett veterinärbesök, känns som det blivit många på sistone. Rissie hade för första gången i sitt liv fått våtexem och sånt kan växa fort, särskilt i denna värme. Så efter lite egenvård åkte jag och visade upp det och fick antibiotika. Det ser redan mycket bättre ut så jag kom in i tid.

Senare på dagen checkade jag och kära syster in på fina Grand Hotel i Saltsjöbaden. Min present till henne när hon fyllde 40 tidigare i år. Vi promenerade, tillbringade tid på SPAt, solade på altanen, åt god middag på bryggan vid segelbåtarna och sov i sköna sängar. Trevligt att åka iväg ett dygn sådär, även om det inte var långt bort. På vägen hem stannade jag till och kollade på mitt gamla boende. När jag flyttade hemifrån hamnade jag i Saltsjöbaden några år, jag tyckte verkligen om det!! Men det känns lite avlägset att ha råd med ett hus där ute nu tyvärr. :(

Ja, dagarna rullar på och allt går lite extra långsamt. Väldigt skönt!

Snickarprojekt

Jag älskar verkligen sommarprojekt hemma!! Hittills har varje sommar som vi bott i huset gått åt till stora projekt, typ bygga staket, renovera badrummet, måla om huset osv. Den här sommaren har vi inga sådana stora saker på gång, utan mer färdigställa halvfärdiga projekt, fixa Mickes bil och så lite småsaker som att flytta buskar, rensa och snygga till. Exempelvis sortera bland allt diverse bråte som ligger på en stor byggställning på baksidan.

Jag hittade en massa gamla brädor och lister som legat där helt oskyddat alldeles för länge. En del var ruttet, men en del helt okej. Så dagens projekt blev att sortera ut, mäta och såga bitar, för att sedan skruva/spika ett gäng äppellådor och en blomlåda tillsammans med Micke! Fina blev de!!

Hundarna har bara strosat på tomten hela dagen så på kvällen fick det bli en joggingtur med en rastlös Lyra. Perfekt väder och jag kunde springa i 3,5 km innan ena knät började kännas av, kunde sen gå den sista km raskt utan problem, härligt!!

Mitt i jordgubbslandet!

Det gäller att synas ordentligt när man springer på vägen häromkring...

Underbart kvällsljus!

Efter middagen blev det ett litet dopp!